čtvrtek 26. listopadu 2015

Herec z Brna a Thálie

Psal se rok 2004, když nás PhDr. Anna Šachrová vzala s celou 3.EZV do divadla. Nebylo to poprvé, Prodanou nevěstu, Maryšu, atd. už jsme absolvovali všichni. Ale až v tento moment jsem objevil divadlo a v jistém smyslu i zápal pro divadlo. Ano, byla to My Fair Lady ze Zelňáku. Hra výtečně napsaná, zrežírovaná i zahraná.
 
Betálný pugetárium
  
Jitka Čvančarová byla prostě kouzelná. Vzpomínám, jak jsem se pokoušel vrýt si její jméno u tabule alternací do paměti, abych o ní věděl při dalším divadelním rozletu. Samozřejmě v té době jsem netušil, že se stane hvězdou, kterou nelze přehlédnout (jen za poslední týden jsem rozkliknul čtyři nové zprávy o ní na novinky.cz).
 
Mít piáno, podepřít nohy už je čím....
 
Kromě nebetyčně krásné a okouzlující Jitky jsem si však zapamatoval ještě další klíčové jméno, Martina Havelky, který si svého Jindřicha Hradského patřičně užil a postavu vyšperkoval památnými chvílemi. Jeho skok na židli jsem poté poctivě trénoval. K újmě školního, méně bytného sedacího zařízení. I na něj jsem si dával pozor a stal se pravidelným návštěvníkem divadelních slují.
 
Laurem čelo se skvící, řkaje, lidičky, já to vyhrál!
 
Mám u něj prostě pocit, že ho divadlo skutečně baví, dává do svého výkonu srdce a potlesk je mu hlavní odměnou (v telenovele nebo v reklamě na kloubní výživu se s ním také nesetkáte). Ať už hraje divadelního kritika Mortimera v Jezinkách, bezinkách nebo Nešťastlivce v Lese, je to tam. To něco, co lze nazvat skvělým hereckým výkonem, pro který se aplauduje ve stoje.
 
Svět Thálie přeje tradiční korespondenci
 
Když se mi tak shodou náhod dostal do rukou nominační list na Thálie, dlouho jsem nemusel přemýšlet. Jméno byla nejlepší hra, kterou jsem v minulé sezoně navštívil, tak co bych, u všech sakrů, nenominoval. A nominoval.

Žádné komentáře:

Okomentovat