středa 4. listopadu 2015

Mikroekonomické Déjà vu

Mikroekonomii musí studovat každý ekonom. Na fakultě funguje jako pověstné síto s laťkou nasazenou velmi vysoko. Živě si vzpomínám, jak jsem si říkal, že právě v mikru mám strategickou výhodu a půjde to samo, protože oproti nulově zaměřeným gymplákům mám náskok s ekonomicky profilovanou SOŠ. A ejhle, přišel pan Fuchs. Pan prof. PhDr. Kamil Fuchs., CSc.
 
Mikroekonomie s úsměvem s Kamilem Fuchsem (2005)
 
Striktní a přísný. Stejně jako jeho předmět. Argument, věcnost a pouze na co se ptám! Studenti ho nesnášeli a dokonce se psala petice. Získala si spoustu podpisů, ale samozřejmě byla nesmyslná. Na co si stěžovat? Že vysokoškolský pedagog učí a klasifikuje? (i když více než v 50 % případů s neoblíbeným písmenkem F). Petici jsem nepodepsal. Kamila Fuchse jsem si totiž oblíbil a dodnes bych za něj ztratil slovo jako o vynikajícím učiteli.
 
Vždyť je to tak snadné, tak snadné....
 
Prakticky celý semestr mi zabralo studium mikra 90 % času a do zbytku jsem musel naměstnat předměty ostatní. Jenže mělo to svůj smysl. Zatímco obsah toho zbytku jsem vesele zapomněl, mikro se mnou žije dodnes a z fleku nakreslím pro jakýkoliv podnik graf jakéhokoliv typu konkurence s implementací změn indogeních i exogenních, co jen podnikatelské prostředí žádá.
 
Microeconomics with smile with Dr. Mag. Leopold Sögner (2015)
 
A o 10 let později? Momentálně se Microeconomics dostala do svého high-endu. Doporučená učebnice má přes tisíc stran a prof. Sögner, nástupce prof. Fuchse, používá veškerou dostupnou plochu prezentace a tabule, aby se mu podařilo vysvětlit alespoň elementární souvislosti. Nuže, dává to smysl, je to přínosné, ale je to zase fuška na n-tou.

Žádné komentáře:

Okomentovat